Зарубіжна література

Календарно-тематичне планування 7 клас

Календарно - тематичне планування 5 клас

Календарно - тематичне планування 8 клас

Електронні підручники

 Зарубіжна література 5 клас

Зарубіжна література 6 клас

Зарубіжна література 7 клас

Зарубіжна література 8 клас

Як написати твір ?


Щоб написати хороший твір, потрібно чимало зусиль. Для багатьох учнів це справжня проблема. Вони заздрять тим, у кого це виходить швидко і на відмінно. Дійсно, всі ми різні, хтось мислить творчо, любить фантазувати та виступати. Але дехто губиться, коли опиняється перед аркушем паперу та заданою темою наодинці. Як вирішити проблему? Зараз розглянемо кілька порад. Отже, ми знаємо, що існують твір-опис, мініатюра, роздум, есе та інші види творів. Кожен із них має свою структуру, а відтак – і свої вимоги щодо правильного написання.
Коли ви працюєте з твором-есе, звертайте увагу не лише на зміст, а й на те, наскільки красиво та образно ви будуєте речення. Якщо йдеться про твір-роздум, пам’ятайте про основні частини: вступ, основну частину й висновки. У вступі мають бути головні тези, у основній частині – приклади та докази, а у висновках – ваша точка зору на задану тему.
У творі-мініатюрі має бути теза та пояснення.
Кілька правил успішної роботи з творами:
Скажіть «ні» переписуванню. Звісно, важливо читати так звану «критику», але якщо займатися подібним плагіатом, то це не буде розвивати ваші здібності в написанні творів. Можна використовувати її лише для того, щоб направляти свою думку в потрібне русло. Враження, твердження, висновки – повинні бути лише ваші власні.
• Якщо йдеться про твір за літературним твором, варто його обов’язково прочитати. І вам не допоможе короткий зміст. Ви самі повинні розуміти зміст роману, повісті чи оповідання, самі робити відповідні висновки і висловлювати свою думку.
• Перш ніж написати твір, варто скласти план. Якщо вам важко дається написання творів, краще зробіть це не в «умі», а на папері. Щодо плану, то тут повинні бути присутні три головні частини – вступ, основна частина і висновки.
• Якщо ви не зрозуміли чогось із твору, втратили сюжетну лінію, можливо, краще перечитати твір ще раз.
• У разі прочитання критики, якщо, скажімо, вам сподобалась чиясь думка, спробуйте розвинути її своїми словами. Оцініть, наскільки вона відповідає думці твору
Не забувайте про цитати. Це підкреслить вашу обізнаність у темі.
Читайте приклади хороших творів. Так у вашій голові відкладеться правильна структура написання, образи та звороти. Зрештою, ви подумки привчите себе до правильної роботи зі словом.
Думайте про твір заздалегідь. Не сідайте за чистий аркуш і не починайте все «з нуля». Ідете в магазин, подумайте: з чого почати твір, як закінчити.
• Ну і головна порада – підвищуйте свою грамотність.

Пам’ятка «Як учити вірші»

1. Бажано вчити вірші упродовж декількох днів.
2. Прочитай вірш. Які почуття він в тобі пробудив? Постарайся уявити те, про що пише автор.
3. Прочитай вірш ще 2 – 3 рази і відтвори його напам’ять повністю (можна підглянути в книгу).
4. Зверни увагу на ті рядки вірша, що гірше запам’ятовуються. Можеш позначити їх ключовими словами або схематичними малюнками на аркуші паперу, який буде у тебе перед очима.
5. Якщо вірш учити важко, учи його по рядках; потім перший і другий ; перший, другий і третій.
6. Відклади книжку. Повтори вірш увечері, добре відпочивши після виконання домашньої роботи.
7. Щодня виразно читай вірш 1 – 2 рази батькам або друзям.
8. Повтори вірш уранці перед виходом у школу того дня, коли розповідатимеш напам’ять його в класі.

Як скласти простий план

1. Уважно прочитайте весь текст.
2. Розділіть його на закінчені частини.
3. Виділіть головну думку кожної частини.
4. Напишіть її заголовки.
5. Прономеруйте їх цифрами.
6. Запишіть у зошит.

Як скласти розгорнутий план

1. Прочитайте весь текст.
2. Розділіть його на закінчені частини.
3. Виділіть головну думку кожної частини.
4. Дайте заголовок кожній.
5. Це основні пункти плану, їх нумерують римськими цифрами.
6. У кожній частині визначте кілька положень, які уточнюють головну думку.
7. Дайте їм заголовки і позначте арабськими цифрами
8. Заголовки мають бути лаконічними
9. Перевірте правильність своєї роботи.
10. Запишіть план у зошит.

Як працювати над виписками

1. Виберіть з тексту необхідний матеріал і випишіть його на картки у вигляді цитат у
такій послідовності: цитата, прізвище та ініціали автора твору, назва твору, місце і
рік видання, розділ книжки чи том, сторінка.
2. Чужі слова потрібно наводити з абсолютною точністю.
3. Цитати – самостійні речення – оформляються за правилами пунктуації при прямій
мові.
4. Якщо цитата є складовою частиною думки того, хто пише, то вона береться в лапки
і починається з малої букви.

Орієнтовна схема відгуку на книжку

1. Загальне враження від прочитаного.
2. Короткий зміст книжки, характеристика героїв.
3. Актуальність тематики твору.
4. Критична оцінка:
а) особливості композиції;
б) багатство мови;
в) рівень художнього осмислення подій.
5. Основна думка відгуку.

Орієнтовний план аналізу  прозового твору

1. Автор, назва, час написання, історія створення, місце у творчості автора, прототипи.
2. Місце твору у літературному контексті епохи: напрям, як сприйняли сучасники.
3. Тематика і проблематика, конфлікт.
4. Ідея, авторське ставлення до зображуваного.
5. Жанрова специфіка твору.
6. Сюжет.
7. Композиційна структура твору: експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка.
8. Роль поза сюжетних елементів:
- назва твору, її роль у розумінні теми та ідеї;
- присвята, епіграф;
- описи( пейзаж, портрет, інтер'єр )
- відступи (ліричні, публіцистичні, філософські, історичні).
9. Система персонажів (їхні портрети, характери).
10. Своєрідність стилю. Багатство мови ( звукова особливість, лексичні засоби, тропи, синтаксичні засоби )
11. Духовно – естетична цінність книги як витвору мистецтва..

Орієнтовний план аналізу драматичного твору

1. Автор, назва, час написання, історія створення, місце у творчості автора, прототипи.
2. Місце твору у літературному контексті епохи: напрям, як сприйняли сучасники.
3. Тематика і проблематика, конфлікт.
4. Ідея, авторське ставлення до зображуваного.
5. Жанрова специфіка твору.
6. Сюжет.
7. Композиційна структура твору: експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка.
8. Система персонажів ( їхні портрети, характери )
9. Своєрідність стилю. Багатство мови.
10. Моє сприйняття твору.

Орієнтовний план аналізу поетичного твору

1. Вид поезії.
2. Тема твору.
3. Філософічність, психологізм поезії.
4. Сюжетна основа твору.
5. Ліричний герой. Хто він і який?
6. Чи є в даній поезії символи? Їх значення і зміст.
7. Який образ є внутрішнім стрижнем твору?
8. Які мовні засоби сприяють емоційному наснаженню твору ( епітети, метафори, антитеза, порівняння,здрібнілі форми, окличні і запитальні речення, діалог, три крапки,…)?
9. Віршовий розмір, особливості форми.
10. Своєрідність художньої форми, художня деталь.
11. Яке почуття домінує у вірші? (сповідь, зізнання, щирість)
12. Як досягає автор динаміки твору?
13. Авторська оцінка зображуваного.
14. Цілісність твору. Провідна думка.
15. Духовно – естетична цінність твору.

Схема аналізу ліричного твору

1. Автор, його місце в літературі.
2. тематичне спрямування всієї творчості поета.
3. Які життєві обставини дали імпульс для написання твору?
4. Назва твору (алегорична, метафорична, символічна, сюжетна, образна (чи ні),.інтигруюча (чи ні).
5. Тема поезії, провідні мотиви.
6. Ідея.
7. Жанр.
8. Композиція (якщо є).
9. Ліричний герой.
10. Образи, символи (якщо є) твору.
11. Сюжетні лінії (якщо є).
12. Настрій (мінор, мажор).
13. Художні засоби.
14. Віршований розмір, рима.
15. Місце твору в доробку автора.
16. Його актуальність на сьогодні.
17. Ваші роздуми та почуття , навіяні поезією.

Схема аналізу художніх образів
( в середніх класах)

1. Хто цей персонаж?
2. Роль портрета в розкритті характеру персонажа.
3. Яка ця людина судячи з її вчинків і дій?
4. Над чим змусив замислитись і чого навчив цей образ?

( в старших класах)

1. Анкетна характеристика героя ( хто, звідки, якого роду, чим займається)
2. Персонаж епізодичний, другорядний чи головний.
3. Чи є в нього прототипи.
4. Портрет героя (відповідність чи невідповідність його внутрішньому світу)
5. Характер персонажа поданий у розвитку чи епізодично.
6. Соціальне звучання твору.
7. Пов'язані з даним героєм проблеми, які порушує автор.
8. Психологічна складність характеру (духовне багатство, моральна краса, потворність, їх співвідношення в душі героя).
9. Місце і роль персонажа в сюжеті. Чим пов'язаний він з іншими героями ( життєвим зв'язком, емоційним, духовним).
10. Мова як засіб самовираження людини.
11. Ставлення до нього інших дійових осіб.
12. Ставлення автора до свого героя.
13. Актуальність проблем, порушених автором через даний персонаж.
14. З якими відомими вам героями перегукується образ даного твору? Що в них спільного, а що відмінного.
15. Моє сприйняття героя.

 План вивчення біографії письменника

1. Чим характерна історична епоха, в якій жив письменник.?
2. Сім'я, в якій він формувався.
3. Портрет.
4. Де, коли і яку здобув освіту?
5. Роль книжки в самовихованні митця.
6. Віхи біографії.
7. Люди, з якими спілкувався, дружив, недруги.
8. Що любив і що ненавидів.
9. Естетичний ідеал письменника.
10. Творча праця (різноманітність жанрів художніх творів,публіцистики, перекладацької діяльності).
11. Громадська діяльність.
12. Нагороди за життя, посмертна слава,вшанування пам'яті
13. Життя письменника. Який поштовх воно дало для роздумів над моїм життям?


Вивчаємо літературу Середньовіччя

                                        1. Періодізація 

                                       2 Світогляд середньовічної людини

3.Характеристика доби Середньовіччя 

Середньовічні автори та їхні твори

Лі Бо

Сидячи вночі, читаю 

Зимова ніч і стужа нічна - 
і краю немає їй. 

В північнім залі читаю я, 
всю ніч не склепивши вій. 

Джерела й води скував мороз, 
промерз крем'янистий шлях, 

Холодне світло місяць пролив 
на скирти в сумних полях. 

Ясний світильник у небі згас, 
у темряву все втопив,- 

Я стримую сльози, володарю мій, 
колише мене твій спів. 

Є в пісні звуки і є мотив, 
я знаю його давно,- 

З отими звуками почуття 
мої злилися водно. 

Немає слів, що могли б вмістить 
печаль мою і любов,- 

Співай, володарю мій, співай, 
хай щастя вернеться знов.

Ду Фу 


ПРИ МІСЯЦІ ЗГАДУЮ БРАТА

Тривожно гримлять барабани — вже люди не ходять; 
Це осінь, і чується втомлена пісня гусей... 
А ніч розсипає дзвінкої роси білі води; 
А в ріднім краю місяць світло ясніше несе. 
І брат мій далеко, розлучені ми — чи навіки? 
Ніхто не пита, чи помер я давно, чи живу; 
Я довго не маю листів, а послав їх без ліку, — 
Пожежі війни все палають вві сні й наяву...

Омар Хайям


Той, хто усмішку дав устам дитячим,
Хто темряву послав очам незрячим,
Нічого нам не дав! Та ми не плачем,
Бо тільки горе навкруги ми бачим.

Хоч гарні щоки й кучері я маю
І станом кипарис переважаю,
Але спитайте, нащо Майстер вічний
В земнім саду зростив мене? Не знаю.

Як жалко, що весна моя скінчилась
I книга юності навік закрилась!
Та пташечка, що молодістю зветься,
Звідкіль вона взялась? Куди поділась?


Посилання на художні твори,що вивчаються


         у 5 класі

у 6 класі

у 7 класі

Річард Бах"Чайка на ім'я Джонатан Лівінгстон"

Біографії письменників,що вичаються

у 5 класі


у 7 класі

                                    Р.Л.Стівенсон
                                  Олександр Пушкін







Комментариев нет:

Отправить комментарий